Handelsbetingelser

Når du handler på MaMilla.dk, gælder de nedenstående handels- og leveringsbetingelser. Betingelserne er gældende ved salg af varer fra MaMilla.dk til kunder, såfremt der er tale om handel med forbrugere over 18 år eller samtykke fra forældre eller værge, hvis køber er under nævnte aldersgrænse.  

 

OM MAMILLA 

Mamilla er både en fysisk tøjforretning i Horsens og webshop, hvor vi sælger tøj, sko, smykker, tasker og andre accessories til kvinder.  

 

Adresse:  

Mamilla ApS

Nordre Torstedvej 17 

8700 Horsens  

 

CVR nummer: 35 38 75 01 
 

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på telefon 6013 2025 eller på info@mamilla.dk. 

 

KØB OG ORDREBESTILLING  

For at foretage et køb hos MaMilla.dk skal du indtaste følgende personlige oplysninger: for- og efternavn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse informationer vil blive behandlet med 100% fortrolighed. Derudover skal du krydse af, at du har læst og accepteret vores handelsbetingelser.  

Når ordren er blevet godkendt, vil du efter kort tid modtage en e-mail med din ordrebestilling på den angivne e-mailadresse. Vær derfor opmærksom på, at den angivne e-mailadresse er indtastet korrekt.  

Beløbet af dit køb bliver trukket på din konto, når orden bliver afsendt. Hvis du har bestilt din ordre til afhentning i butikken, vil beløbet blive trukket, når du modtager en besked om, at din ordre er klar til afhentning.  

  

BETALING OG PRISER  

På MaMilla.dk betaler du med danske kroner, og du kan betale med følgende betalingskort: 

Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro. 

Derudover kan du også betale med MobilePay.   

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes, vi tager ikke kortgebyrer. 

I forbindelse med afsendelse vedlægges ordrebekræftelsen, som indeholder informationer om det totale beløb, som er opkrævet hos kunden, og hvilken type betaling der er blevet brugt. Ordrenummer bedes altid anvendt ved returnering eller reklamation.  

 

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

 

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 

 

FRAGT OG LEVERING  

Vi sender din pakke uden omdeling til kr. 29,-. Det betyder, at du selv skal hente den på posthuset eller i din pakkeboks. Ordrer på over kr. 500,- sendes fragtfrit. Leveringstiden er 1-2 dage. Ordrer, der er bestilt inden kl. 13.00 på hverdage, vil blive sendt samme dag. Vi leverer kun i Danmark. 

Vi gør opmærksom på, at der kan forekomme ekstra travlhed ved udsalg og højsæsoner. Det kan betyde, at der påregnes længere leveringstid i disse perioder.  

Alle pakker sendes som forsikret pakkepost med PostNord. Der er altid et trackingnummer på forsendelsen, så du kan følge din pakke. Trackingnummeret modtager du på din mail, når vi opretter en forsendelse til dig.   

Du har også mulighed for at bestille din ordre med afhentning i butikken i Horsens. Du modtager en besked på mail, når din ordre er klar til afhentning. Afhentning skal foregå inden for butikkens åbningstider. Find åbningstiderne i bunden af siden.  

Ved ferie og helligdage må der påregnes ekstra leveringstid på ca. 3-5 dage. 

 

FORTRYDELSESRET OG OMBYTNING  

Ifølge Forbrugeraftaleloven kan køber uden begrundelse fortryde sit online-køb inden for 14 dage efter den dag, hvor køber har modtaget sin vare.  

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@mamilla.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelsesretten gælder ikke specialfremstillede varer, f.eks. varer med specielle mål såsom varer tilpasset hos vores skrædder.  

Ønsker du at bytte en vare til en anden størrelse eller farve, gøres dette ved at lave en ny ordre på webshoppen, så du kan være sikker på, at varen ikke bliver udsolgt i mellemtiden. Returnering af den anden vare foregår som ved almindelig fortrydelse.

Køber har mulighed for at komme ind i butikken i Horsens og få en vare byttet til en anden størrelse eller farve, såfremt denne er på lager. Ordrebekræftelse fra webordre bedes medbragt.   

 

RETURNERING AF VARER  

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for, at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Hvis du fortryder dit køb, bedes du bruge den vedlagte returseddel. Vær opmærksom på, at vi trækker kr. 50,- for returforsendelsen, når vi krediterer beløbet for din returvare. I din pakke bedes du vedhæfte en kopi af din ordrebekræftelse, hvorpå der står ordrenummer, og hvor du anfører, hvilke varer der skal returneres. 

Skulle det ske, at en returvare ikke dukker op, er det købers eget ansvar at bevise afsendelsen. Har køber ikke gemt kvitteringen, har Mamilla ikke pligt til at tilbagebetale pengene for returvaren. Det er købers ansvar og omkostning at returnere en vare.  

Du kan ikke fortryde et køb ved at nægte modtagelse af din pakke eller lade være med at hente den uden at give os besked. Sker dette, vil vi fratrække den reelle fragtomkostning for returen, i returvarernes pris.  

Ønsker du at returnere en webshopordre i butikken i Horsens, bedes du medbringe din faktura. Personalet i butikken tager imod din vare, og herefter vil dine penge blive refunderet til det kort, som du har købt varen på.  

 

INGEN FORTRYDELSESRET

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Fortrydelsesret på gaveindpakning bortfalder, når ydelsen er udført.

 

VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet, du kan få tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:
Mamilla
Nordre Torstedvej 17 
8700 Horsens  

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

REKLAMATIONSRET  

Varer, som er købt hos Mamilla og på www.mamilla.dk, er der 24 måneders reklamationsret på. Reklamationsretten dækker ikke groft misbrug eller forkert håndtering.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation.

Ønsker du at lave en reklamation, skal det ske inden for rimelig tid, efter du har opdaget fejlen. Reklamerer du inden for 2 måneder, du har konstateret fejlen, eller manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.  

Kontakt Mamilla på telefon 60132025 (inden for butikkens åbningstider) eller mail info@mamilla.dk, hvis du ønsker at lave en reklamation. Vedhæft gerne et billede sammen med beskrivelsen af fejlen eller manglen.  

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Varer med reklamationer sendes til:  

Mamilla 

Nordre Torstedvej 17 

8700 Horsens  

 

GDPR 

Mamilla håndterer alle personoplysninger i overensstemmelse med EU’s persondataforordning. I forbindelse med en returnering gemmer Mamilla fakturaen, som kunden medbringer i forbindelse med returneringen. Dette gør vi udelukkende for at sikre, at alt er, som det skal være, og at kunden har modtaget det rigtige beløb.  

For at handle på webshoppen skal du registrere dig med følgende oplysninger: 

Navn, adresse, postnr., by, telefonnummer og mail. 

Personoplysninger bruges udelukkende i forbindelse med din ordre. Personoplysningerne registreres hos MaMilla ApS, og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Dine personoplysninger bliver udelukkende brugt i forbindelse med en ordre , og alle personoplysningerne bliver behandlet med 100% fortrolighed og i overensstemmelse med persondataloven.  

Indehaverne af MaMilla ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.  

Den dataansvarlige hos Mamilla er Rikke.  

Som kunde har du rettigheder, som vi til enhver tid skal opfylde, hvis det ønskes. Du har ret til at anmode os om følgende:  

  • At få adgang til og få rettet dine persondata 
  • At få slettet persondata  

  

SIKKER HANDEL  

Mamilla kan aldrig trække et større beløb end det, kunden har godkendt ved betaling, og der opkræves ikke gebyr for betalingsaktionen. Det anvendte betalingssystem er godkendt af PBS og i overensstemmelse med forbrugerombudsmandens vejledning om brug af betalingskort ved fjernsalg.  

Dette betyder blandt andet, at de oplysninger, som kunden har opgivet, er beskyttet ved kryptering, og disse kan kun aflæses af PBS, hvorved kundens kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre ikke gemmes i forretningens systemer. 

 

E-MÆRKET 

Mamilla har e-mærkets certificeringen. E-mærket er Danmarks mest anerkendte certificeringsordning for webshops. At webshoppen er e-mærket, er en sikkerhed overfor dig som kunde. Læs mere om e-mærket her 

 

COOKIES 

På mamilla.dk anvendes der cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet. En cookie er en datafil, som bliver lagt på din computer for at holde styr på, hvad der sker under dit besøg på webshoppen, og for at kunne genkende computeren. 

Cookies har det formål at identificere brugerne og derved tilpasse deres besøg, fx hvis brugerne har indtastet informationer, så kommer de frem, når samme bruger indtaster sine oplysninger. Cookies indeholder ikke oplysninger, som kan bruges til at kontakte brugeren per telefon, email eller på anden vis. Du kan selv vælge, om du vil acceptere cookies eller ej. Du kan også til enhver tid slette cookies fra din computer.  

 

KLAGEADGANG 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Rikke på telefon 60132025 eller på mail info@mamilla.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr.

 

FORBEHOLD  

Mamilla.dk tager forbehold for force majeure.

I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er vi ikke forpligtede til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

 

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Mamilla 

Nordre Torstedvej 17 

8700 Horsens  

info@mamilla.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

______________________________________________________________________________

 

Bestilt den: ______________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: ______________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

  

 

Senest opdateret d. 22. maj 2024