Retur

Returnering 

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. 
 
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.  
 
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 
 
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb hos MaMilla 
 

Fejl og mangler 

Modtager du en vare med fejl eller mangler er det meget vigtigt, at du kontakter os med det samme og ikke senere end 14 dage efter modtagelsen af varen. Du kan ringe til os på mobil 60 13 20 23 eller sende en mail til info@mamilla.dk. 
 
Er varen blevet beskadiget under forsendelsen, er det PostNord som har ansvaret. 
 
Skyldtes det ikke forsendelsen, men er det en fejl fra producentens side, er det vigtigt at vi får varen retur med det samme og ikke senere end 14 dage efter modtagelsen. Husk at sende varen retur i forsvarlig emballage. 

Fortrydelsesret/Returnering  

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos MaMilla. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare.  
 
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på mail info@mamilla.dk eller på telefon 60 13 20 25. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 
 
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen - Du skal give os tydelig meddelelse om din fortrydelse, som beskrevet ovenfor. 
 
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen frem til tidspunktet for levering. 

Varens stand 

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. 
 
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 
 
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må prøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. 

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 
 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig - dog ikke leveringsomkostninger - uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. 
 
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. 
 
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen og sende varen til: 
MaMilla ApS 
Nordre Torstedvej 17 
8700 Horsens 
Mrk. Retur 
 
Vi anbefaler, at varen returneres med PostNord som pakkepost, da der er mulighed for at spore pakken, og dermed fjerne enhver tvivl om hvor vidt pakken er blevet udleveret til MaMilla ApS 
 
Alle varer der returneres, skal være forsvarligt pakket ind. Fodtøjsæsker pakkes ind eller lægges i forsendelsesæske ved returnering. 
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.  

Ombytning 

Såfremt du ønsker at bytte en vare til en anden farve eller størrelse, returneres varen og der laves en ny ordre via webshoppen. 
Pengene overføres til din konto, når vi modtager varen. Dermed sikres at den ønskede vare ikke bliver udsolgt i mellemtiden. 

Reklamation 

Når du handler hos MaMilla har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. 
 
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Man må forvente at perler, pailletter, glimmer, pyntesyninger eller andet pynt kan blive slidt hurtigere end resten af varen. 
 
Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 
 
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. 
 
Varen sendes til: 
MaMilla ApS 
Nordre Torstedvej 17 
8700 Horsens